miercuri, 7 octombrie 2015

3 Cărți perfecte pentru Toamnă

   First of all, am realizat că am blogul acesta de 1 an și mare lucru nu am postat pe el. Aș putea găsi o mie de scuze acum, dar ce rost ar avea? Recunosc că în ultimele 3 săptămâni am fost cu moralul la pământ, am avut și motiv, dar nu sunt gata să vorbesc despre asta acum. Moving on... ei bine, ca să mai ridic din el moral, că deja începea să se scurgă prin podea, iar vremea asta de toamnă nu ajută, am zis să pun de-o ciocolată caldă.

  Nu sunt fan toamnă, dar odată cu venirea ploilor începe sezonul băuturilor calde. Dintre toate eu prefer ciocolata caldă, iar acum vorbesc de ciocolata caldă făcută ca lumea, nu de prafurile alea din plic. Bine poate că în loc de altceva sunt bune și alea. Totuși prefer o băutură făcută cu ciocolată adevărată, lapte proaspăt, frișcă naturală, zahăr vanilat, coajă de portocală rasă și doar puțină scorțișoară pe deasupra. Sunt foarte pretențioasă când vine vorba de astfel de băuturi, așa că nu-mi place să fac compromisuri. Îmi place să combin diverse chestii cu ciocolata caldă, excepție fac acele marshmallows sau cum le-o fi zicând care nu-mi plac de nicio culoare.  Fie că vorbim de ciocolată caldă, cafea, capucino, mochaccino, latte macchiato, ceai sau lapte cu scorțișoară și miere, parcă niciuna din aceste băuturi nu are farmec dacă nu e însoțită de o carte bună. Deci, pune-ți ibricul pe foc, pregătiți ceștile, luați-vă o pătură groasă căci e timpul perfect să deschideți o carte, poate chiar două, și să profitați de vremea asta mohorâtă. Azi am să vă recomand 3 cărți care sunt perfecte pentru toamna asta.

1. Dacă aș rămâne - Gayle Forman

Există multe cărți de acest gen, teen romance, dar asta e una din acelea care m-a impresionat și mi-a rămas întipărită în minte multă vreme. De obicei îmi vine greu să recomand o carte ce are ca temă principală moartea, dar am zis că totuși se potrivește perfect cu vremea mohorâtă de afară. Totuși, trebuie să vă avertizez, o sa aveți nevoie de ceva șervețele dacă sunteți mai sensibili, are momente când e heartbreaking. La bază e povestea unei fete de 17 ani, Mia, a cărei viață se schimbă într-o clipă. În urma unui accident cumplit rămâne orfană și se află în comă. Toată povestea e spusă de Mia, care are acum de luat o decizie importantă: mai are pentru ce să lupte, merită să trăiască în continuare după ce și-a pierdut părinții? Romanul e intens, puternic și emoționant. Am citit și recenzii pozitive și negative, dar eu zic să-i acordați totuși o șansă. (Am văzut și filmul, nu e rău, mi-a plăcut)



2 .Memoriile unei Gheise- Arthur Golden

Mi-a plăcut cartea asta, am citit-o acum 3-4 ani de la bibliotecă(sau am împrumutat-o de la cineva, nu mai știu sigur), singura problemă a fost că văzusem filmul înainte și deja știam ce avea să se întâmple - în mare. Still, make no mistake, ambele sunt bune. Am avut eu ceva divergențe cu personajul principal Chiyo(mai târziu Sayori), adică ea e un fel de Cenușăreasă japoneză și de multe ori atitudinea ei m-a scos din pepeni. De multe ori lăsam cartea jos și încercam să-mi aduc aminte că eu și ea facem parte din culturi și perioade de timp diferite. Chiyo și sora ei Satsu sunt fiicele unui pescar sărac. Nu au parte de prea multă educație, abia au hrana necesară. După moartea mamei lor tatăl lor le vinde unui bișnițar, iar cele două fete sunt luate și duse într-un mic orășel. Satsu e automat dusă la un bordel, căci are cincisprezece ani, iar Chiyo va învăța cum să devină o Gheisă. Acțiunea se petrece în decursul câtorva ani. Ani în care micuța Chiyo va deveni o gheișă, își va lua numele de Sayori, va avea parte de multe provocări și necazuri din cauza rivalei ei Hatsumomo, se va îndrăgosti și va suferi. Cred că acest roman e o alegere perfectă pentru seriile lungi de toamnă, poate într-o zi am să mi-o cumpăr și eu ca să o am în biblioteca personală. 

3. Îmblânzitorul apelor -  Flavius Ardelean

Pentru mine toamna este un anotimp depresiv, iar un anotimp depresiv merge perfect cu un artist al stărilor depresive. Aceasta e una din acele cărți care se bagă cu forța în sufletul tău și te răscolește și te macină și te roade asemeni unui vierme, iar la final când o închizi te lasă fără cuvinte. Îți vine greu și să o descri. Începutul e ancorat în realitate, un tânăr autor vizitează sediul unei edituri pentru a discuta despre manuscrisul său, dar apoi totul o ia razna. Ploaia ce începe îi îngrozește pe toți căci prevestește apocalipsa ce va urma. Nu discutăm aici despre o apocalipsă tipică (sfârșitul omenirii, cometă ce lovește pământul, etc.) ci discutăm mai degrabă de o apocalipsă interioară. Mărturisesc că mi-a luat ceva timp să-mi revin după cartea asta, de fapt cam același efect îl au toate cărțile semnate de Flavius. Nu e ca în cazul altora, ai închis cartea și paf! te apuci de alta. Nu! Dar eu zic să puneți și voi mâna pe ea să vedeți de n-o să-mi dați dreptate.


Dacă ajungeți să citiți una din aceste cărți vă rog să-mi spuneți ce impresie v-au lăsat. Dacă aveți alte recomandări nu vă sfiiți să le scrieți la comentarii. Mereu sunt în căutare de noi cărți. Deci.. când auziți de toamnă, voi la ce cărți vă gândiți?

4 comentarii:

  1. Încearcă Acasă, pe Cîmpia Armaghedonului de Marta Petreu. E tulburător. Și recitirea mea de toamnă e poezia Evei Precub ^_^

    RăspundețiȘtergere
  2. De obicei, toamna citesc carti istorice cu al doilea razboi mondial, intr-o toamna a inceput razboiul, si retin mai usor informatiile toamna :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu prefer poveștile cu războaie la sfârșitul iernii :)

      Ștergere