duminică, 31 mai 2015

May #wrap-up

  Dacă ar fi să pun acum în balanță câte cărți am cumpărat luna asta și câte am citit sigur mi-ar da cu virgulă. Am citit doar partu cărți luna aceasta, dar asta nu semnifică că nu am cumpărat în prostie. I went on a book shopping spree și m-am ales cu 16 cărți noi în luna Mai. Nu am idee când o să ajung să le citesc, dar în Iunie mi-am impus un book-buying-ban că altfel încep să-mi scot neamurile la licitație pe net ca să fac rost de bani. Acum să vedem dacă mă și țin de el (nu am încredere în mine când vine vorba de cumpărat cărți).


Prima carte pe care am citit-o luna aceasta se numește Exorcizat (Radu Găvan). Înainte să o luați pe arătură și să vă imaginați cine știe ce demoni ieșiți din infern, vreau să vă reamintesc că mai răi decât acei demoni cu coarne, aripi negre și ochii roșii, sunt cei pe care îi avem în interior. Exact despre asta e vorba și în această carte. Mi-a plăcut mult că e intensă și dură, tratează diverse frici pe care le-am avut și eu cândva. M-a scos din zona de confort și m-a fascinat în același timp, iar eu apreciez mult acest lucru la o carte, mai ales dacă e și scrisă bine. Exorcizat e una din acele cărți pe care nu o poți uita prea curând, drept pentru care i-am dat 5 stele pe Goodreads.

A doua carte din luna Mai e primul volum din seria Alina Marinesc (Monica Ramirez), o poveste nebună cu spioni, agenții secrete, un fel de James Bond, dar de 100 de ori mai bun. Deși am vorbit mai mult aici despre Asasin la feminin, nu am să ratez ocazia de-a vă reaminti cât de mult mi-a plăcut și că o recomand din tot sufletul. Nici nu se mai pune problema, e de 5 stele, iar dacă comentează cineva ceva rău de cartea asta o să aibă de-a face cu mine.

Jurnalul unui român în america (Silviu Brizu) a fost o lectură plăcută și amuzantă. Cartea are haz și mi-au plăcut toate acele texte scurte ce sunt convinsă că sunt inspirate din realitate, din viața românului tipic ce pleacă în străinătate să-și găsească rostul. E una din acele cărți pe care o citești ca să te relaxezi, o lectură ce îți aduce zâmbetul pe buze și pe care o recomanzi și altora ca să-și mai descrețească frunțile. 

Last but not least, e o carte pe care mi-o doream de mult timp și nu am ratat ocazia la Bookfest să o achiziționez (Războiul Z - Max Brooks). Cred că îmi doream cartea asta de când am văzut că la finalul filmului scrie based on the book. Deși mă enervează la culme să văd prima dată filmul și apoi să citesc cartea, de data asta a fost diferit. În primul rând filmul și carte nu prea au mare lucru în comun, excepție face numele și zombalăii ce vor să te mănânce. Sunt câteva chestii care se regăsesc în amândouă, dar nu destule cât să-ți strice lectura. Diferă multe lucruri, de la modul cum s-a răspândit epidemia, la personaje, la acțiune, dar mai bine vă las pe voi să o citiți. Chiar dacă ați văzut deja filmul eu zic că merită să citiți și cartea. 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu