joi, 21 mai 2015

Asasin la feminin - Monica Ramirez



Descriere : Alina Marinescu este o rebelă. A fost o rebelă înainte de recrutarea ei ca agent operativ şi rămâne o rebelă şi după. Acum însă, moartea face parte din viaţă ei de zi cu zi. Secţiunea Operaţiuni Speciale o recrutează împotriva voinței ei şi Alex Therein, bărbatul pe care crede că-l iubeşte, o transformă într-un asasin de elită. Dragostea este o noţiune abstractă pentru Alex, un bărbat cu un trecut întunecat şi o expresie impenetrabilă, eficient de rece, care ucide pentru a putea supravieţui. Fără întrebări inutile. Alex nu este un bărbat real, ci mai degrabă o fantomă, o iluzie creată cu ajutorul oglinzilor. Misiunea lui este să o seducă pe Alina, aşa că o atrage în mod intenţionat în lumea lui misterioasă şi plină de senzaţii, prăbuşindu-se emoţional pentru prima dată de la propria lui recrutare. Ca mentor al ei în timpul procesului de antrenament, trebuie să se confrunte nu numai cu atitudinea ei recalcitrantă, dar şi cu responsabilitatea de a transforma o persoană inocenţa într-o unealtă a morţii. Cu toate acestea, cei doi sunt atraşi unul către celălalt şi relaţia paradoxală ura-iubire devine şi mai complicată datorită jocului aproape zilnic cu moartea. Probabil cea mai arzătoare întrebare este: o iubește Alex pe Alina cu adevărat?



Părerea mea:

   Când am început să citesc această carte nu știam la ce să mă aștept. Mărturisesc că nu auzisem de acestă serie sau de autoare până acum 2-3 luni. Am aflat de ea de pe un blog, am citit recenzia și am dat un search pe Google să aflu mai multe, iar acum două săptămâni mi-am comandat și eu cartea de pe net.
   Primul volum poartă titlul Asasin la feminin și îi are în centru pe Alina Marinescu și Alex Therein. Încă de la primele pagini ești introdus direct în acțiune, nu ai timp să respiri până la final, nici nu e indicat căci doamne-feri ratezi ceva din toată nebunia. Evident fiind o carte despre spioni și organizații secrete care, teoretic, nu există mă așteptam ca acțiunea să fie una alertă, să am parte de tot felul de surprize, dar nu mă așteptam să-mi placă după primele câteva pagini. Un lucru ce mi-a plăcut mult au fost alternanțele dintre prezent și trecut, astfel am putut afla mai multe despre personajele principale și cum au ajuns ei în acele ipostaze.



   Povestea celor doi începe cu mulți ani în urmă, într-o Românie comunistă, pe când Alex avea 18 ani. Aflat în fața plutonului de execuție el trebuie să aleagă: fie moare, fie îți dedică viața celor de la SSO. În acel moment Alex alege să trăiască și este antrenat pentru a deveni agent, a participa la misiuni și pentru a recruta și el la rândul lui alte persoane. Întreg procesul de antrenament mi s-a părut unul dur, inuman, dar citirea acelor paragrafe m-a făcut să-l înțeleg mai bine. Alex trece printr-un complex proces de transformare, iar adolescentul care nu era de acord cu sistemul comunist din țară devine un bărbat puternic, calculat, rece, nemilos, și controlat de alții. Pe scurt, Alex devine asasinul perfect.


   După câțiva ani în care tot ce își dorește e să își ducă misiunile la bun sfârșit, Alex, primește misiunea de-a o seduce pe Alina, o tânără inocentă, de 17 ani. Evident Alina se îndrăgostește nebunește de acest bărbat misterios ce apare pe neașteptate în viața ei. Se pierde cu totul în minciunile lui și cade în capcana perfectă întinsă de Alex. Totuși, la final, Alex își pune misiunea pe primul loc și o trădează pe Alina. Circumstanțele o aduc pe Alina în aceeași situație în care s-a aflat și Alex cu ani în urmă, trebuie să aleagă și va alege să devină și ea un agent operativ, sub atenta îndrumare a fostului ei iubit ce acum îi devine mentor.



   Surprinzător, dar pentru prima dată m-am simțit mai atașată de personajul masculin din roman decât de cel feminin. Sigur, Alina mi-a fost simpatică și am suferit alături de ea de fiecare dată când Alex era rece cu ea, sau când a trebuit să facă pe șoferul lui, dar undeva în subconștient mi-a fost mult mai simpatic Alex. Nu știu. L-am înțeles eu mai bine, sau poate m-a sedus și pe mine cu farmecul lui de agent. Indiferent de motiv e clar că Alex e un personaj interesant, complex, pe care îl poți descoperi cu adevărat doar după ce treci de toate măștile în spatele cărora se ascunde. 



   Da, e una din acele cărți care te face să o urăști la fel de mult pe cât o iubești. Eu una am rămas prinsă în ițele acestei povești și cu siguranță am să continui cât de curând seria, căci atât acțiunea cât și povestea de iubire mă intrigă. Vă recomand și vouă să o citiți, dacă nu ați ajuns încă. I-am dat 5 stele pe Goodreads și abia apuc să fac rost și de al doilea volum.

7 comentarii:

  1. toata seria este grozava.ai prezentat super primul volum.merita citita.eu astept cu nerabdare ultimul volum al seriei,si marturisesc ca si mie mi-a ramas la suflet alex.
    am citit si celelalte carti(care nu fac parte din serie)ale autoarei si fiecare in parte are o poveste frumoasa spusa cu multa arta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersi! Am să caut și celelalte cărți ale Monicăi, dar acum vreau să termin cu seria asta. Mor de nerăbdare să văd ce se mai întâmplă :)

      Ștergere
    2. Lavinia, să-ți împrumut volumul II și III? :)

      Ștergere
    3. :)) le cumpar eu ca vreau sa le am in biblioteca :)

      Ștergere
  2. Seria e super, am citit toate cărțile și fiecare mi s-a părut mai bună decât cea dinainte, nu pot spune asta despre prea multe serii :) Lectură plăcută în continuare, sper să îți placă și restul volumelor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc. Sunt sigură că îmi vor plăcea și restul.

      Ștergere